Nordvik

Vi lever for å skape gode opplevelser

Nordvik består av 20 lokale bilforhandlere og bilverksteder i Troms, Nordland og Trøndelag. Vi er Nord-Norges lengste forhandlerkjede av Toyota og leverer et bredt utvalg bruktbil fra flere bilmerker.

Helt siden Nordvik ble etablert i 1960 har vi holdt fast på kjerneprinsippet om å bidra til samfunnet med produkter og tjenester av høy kvalitet. I dag er vi over 250 dyktige medarbeidere som jobber kontinuerlig for å skape gode opplevelser for våre kunder og samarbeidspartnere.

Vi har lang tradisjon som lærlingbedrift, og til enhver tid finnes det mellom 25-30 lærlinger og traineèr i bedriften. Nylig har vi også etablert egen fagskole for å styrke rekrutteringen til bilbransjen.

Nordvik Grupperingen omsetter årlig for omtrent 930 millioner eksklusive avgifter og selger i overkant av 2600 nye og brukte biler årlig.

Nordvik ble Årets Bilforhandler i Norge!

Bladet Motorbransjen har kåret Nordvik til Årets Bilforhandler i Norge i 2005. Det er første gang en Toyota-forhandler får denne utmerkelsen.

For 5. året på rad har Bladet Motorbransjen kåret ÅRETS BILFORHANDLER.

I år gikk for første gang en Toyota-forhandler av med seieren -
NORDVIK er Årets Bilforhandler i 2005.

Motorbransjen er imponert over arbeidet til Nordvik-gruppen og har følgende å si om vinneren:

Nordvik er valgt til Årets Bilforhandler fordi;

"Forhandleren fokuserer på mennesket i bedriften og fører en god personalpolitikk.  Videre konsentrerer forhandleren seg om lokale aktiviteter og salg i eget fylke".

Ingen hadde hørt om Toyota - Vi har solgt Toyota i 50 år!

Den aller første Toyota Crownen var på gjestevisitt i Norge ettersommeren i 1963. Den danske Skoda-importøren Erla hadde innledet et samarbeidet med totalt ukjente Toyota Motor Corporation i Japan. Nå ville de ha den norske Skodaimportøren med på laget, som sin underleverandør i Norge. F. E. Dahl & Co A/S hadde gjort det ganske brukbart med Skoda de siste årene, etter at de hadde forsøkt seg på mange forskjellige bilmerker. Men etter at bilsalget i Norge ble frigitt tre år tidligere var ikke Skoda helt det samme lenger. Nye ben å stå på var ofte på dagsordenen i det norske bilselskapet. F. E. Dahl sa ja til sin danske forbindelse. Fem biler ble bestilt samme høst og de ankom Oslo sent på året. Eventyret var i gang.